Psychologiczne znaczenie personalizacji produktów

Personalizacja produktów stanowi obecnie dynamicznie rozwijający się trend...

Personalizacja produktów stanowi obecnie dynamicznie rozwijający się trend, z którego korzysta coraz więcej podmiotów funkcjonujących w różnych segmentach rynku. Uzyskanie uwagi konsumentów i zaintrygowanie ich wyjątkowym produktem to nie lada wyzwanie. Jednym ze skuteczniejszych sposobów na wywołanie emocji w kliencie jest personalizacja.

Co to jest personalizacja?

Personalizowane produkty wchodzą w skład oferty dopasowanej do indywidualnych potrzeb klienta. Produkt może być spersonalizowany poprzez cenę, sposób jego dystrybucji, czy poprzez dostarczanie produktu o specjalnych cechach. Produkty personalizowane są wyłącznie na bazie informacji o grupie docelowej uzyskanych przez przedsiębiorstwo.

Personalizacja stanowi obecny wymiar współczesnej innowacji w działaniach marketingowych. Każdy z klientów pragnie poczuć się doceniany, wyjątkowy i niepowtarzalny. Dlatego też psychologia personalizacji uzyskuje tak dobre rezultaty. Obecnie spersonalizowany produkt to nie tylko sucha zmiana jego cech, czy sposobu dystrybucji. Za współczesną personalizacją produktu kryje się personalizacja doświadczenia.

Dzięki wykorzystaniu odpowiednich technik przez producentów i dystrybutorów możliwe jest wykreowanie poczucia, że marka docenia i traktuje swoich klientów w sposób mocno indywidualny, bierze pod uwagę wszelkie potrzeby konsumentów i stara się za wszelką cenę dostarczyć im dokładnie taki produkt, jakiego oczekują. Prawidłowo wdrożone rozwiązania z zakresu personalizacji produktów to gwarantowany przepis na sukces.

Najciekawsze przykłady spersonalizowanych produktów

Firmy zaczęły personalizować swoje produkty już w 1971 roku. Od tamtego czasu wykreowano jedne ze skuteczniejszych kampanii marketingowych opartych na personalizacji produktu. Do największych rynkowych graczy wykorzystujących psychologię personalizacji można zaliczyć markę: Adidas, BMW, czy Coca-colę.

Możliwość projektowania własnych butów z Adidas

Marka Adidas dość odważnie podeszła do personalizacji swoich produktów. Udostępniając klientom narzędzie do personalizacji własnego obuwia, kompleksowo spełniła wszelkie wymagania dotyczące wyglądu i kolorystyki butów. Z drugiej strony dzięki narzędziu do personalizacji produktu mogła zapoznać się z potrzebami swoich klientów oraz bieżącymi trendami.

BMW udostępniło kreator wnętrza i dachu jednego ze swoich pojazdów

Jeden z potentatów branży motoryzacyjnej w konfiguratorze pojazdów umożliwił klientom zaprojektowanie własnego wzoru, który pojawiłby się na dachu samochodu Mini Cooper. Co więcej, BMW umożliwiło dogłębną personalizację wnętrza auta.

Coca-Cola – jedna z bardziej udanych personalizacji na świecie

Każdy, kto choć raz trzymał w ręce puszkę lub butelkę Coca-coli, z pewnością napotkał na niej imiona lub napisy: „Słodziak”, „Najlepszy tata na świecie” etc. W sumie firma wydała ponad 2 miliony spersonalizowanych etykiet, stając się światowym liderem personalizacji produktów.

A gdyby tak spersonalizować odkurzacz automatyczny?

Nasza firma z przyjemnością pragnie przedstawić Państwu rozwiązanie personalizacji odkurzaczy automatycznych RoboJet Air. Oferujemy ponad 40 wzorów paneli stanowiących integralną, wierzchnią część naszych urządzeń. Personalizacja w wymiarze RoboJet polega na zadruku panelu metodą UV jednym spośród wielu wzorów. Wierzymy, że każdy znajdzie coś dla siebie. Panele podzieliliśmy na 5 podstawowych kategorii, są to: Wzór, Specjalne okazje, Natura, Motyw i Humor. Chcesz spersonalizować swój odkurzacz? Sprawdź naszą nową ofertę!

KOMENTARZE ( 0 )

Zostaw swój komentarz

Niedziela Poniedziałek Wotrek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień